1 Kasım 2011 Salı

Pazardır


Koyu gri bulutların maviyi kapattığı, saatlerin geri hayallerin ileri alındığı bir pazardı. Tek nefesin ısıtamadığı odam bugün dar gelmiş , dört duvar tutamaz olmuştu beni . Pencereyi kapatıp, kapıyı açarken buluyorum kendimi. Ve ben İstanbul'u yeniden seviyorum.


Her zamanki durağa doğru yürümek gelmiyor içimden. Sanki farklı bir yönden,farklı bir tarafından başlamak istiyorum güne. Farklı bir duraktan biniyorum otobüse.
Cam kenarı bir yer seçip oturuyorum. Kulaklığım takılı, kitabım elimde ve ben yolculuğa hazırım. Kirpikleri birbirine değmeyenler ile aynı otobüste aynı yöne ama ayrı mekanlara doğru gidiyoruz. Elimde " Filler İçin Su " kitabı var. Çok satanlar listesinde, eğlenceli, akıcı kitap diye duymuştum da 20 lira verip almak gelmemişti içimden. Alış veriş merkezinde 5 liradan satışa sunulunca , altın bulmuş gibi sevinmiş hemen almıştım.


Sözlerini anlayamadığım, fısıltı şeklinde bir melodi eşlik ediyor hikayeye. Dişleri olmadığı halde ; rosto , elma ve koçanında mısır yemek isteyen 90lı yaşlardaki Jakob. Lapadan,püreden ve kabullenemediği bedeninden şikayetçi. Elma dilimlerini gördüğünde gözleri yaşla dolan 90 ve 20 li yaşları arasında gidip gelen Jakob hem meraklandırıyor hem duygulandırıyor.


Otobüs durduğunda Kadıköy'e geldiğimi anlıyorum ve üşene üşene iniyorum tısslayarak açılan kapıdan. Kahvaltı yapmadığım aklıma geliyor .Sahildeki kafelerden birine doğru hızlı adımlarla yürüyorum. Sanırım çok acıktım. Kaşarlı tost ve çay kahvaltım oluyor.


 

Çay istiyorum. Bir paket kraker açıp başlıyorum okumaya. Çay bitiyor sonra kraker. Sonra çay bir daha bitiyor. O zamana kadar müzik çaldığının farkında olamayan ben çalan telefonla kesilen melodiyi fark ediyorum. Zabıta gören seyyar satıcılar gibi aceleden toplayıp eşyaları, biniyorum indiğim otobüsle aynı numaralı otobüse.


Evdeyim. Pazar gününün tam ortasında. Yazma ve okuma isteğim kayboluyor yapılacaklar listesi sayesinde.


Önümüz bayrammış. 3 T geliyor insanın aklına. Temizlik, Tatil,Tatlı. Sevmemekle birlikte misafir odasını temizliyor ve kapısına kilit vuruyorum.


Sabahki hayata farklı başlama isteğim hayal oluyor. Durak ve güzergah değişikliği ile yetiniyorum.



En iyisi kahve içelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


Yorumunuzu yazdıktan sonra YORUMLAMA BİÇİMİ kısmında ANONİM seçeneğini işaretleyip yorumunuzu yayınlayabilirsiniz.

benzer
benzer