12 Şubat 2014 Çarşamba

Kitap Üzerine -3-


Z.Hanım
Blogu  TIK TIK

Çiçek gibi pırıl pırıl iki evladı olan
Kendisi gibi okumaya sevdalı, imanlı, ihlaslı pırlanta gibi bir eşe sahip
Yüksek tahsili ve gencecik yaşıyla
Sevgili dost Z.Hanım sorulara bakalım ne cevaplar vermiş

1-     Adınız ya da blogunuzun adı
zehra-hanim.blogspot.com / Z.Hanım
2-     Kitap okur musunuz?
 gözlerimi açtığımdan beri hatta anne karnından beri okuyorum/uz :)
3-     Şuan hangi kitabı okuyorsunuz?
Beşinci darbe- şamil tayyar
Siret-i meryem- sibel eraslan
ikisini de çok sevdim..biri bilgimi ufkumu genişletirken diğeri ruhumu dinlendiriyor.

4-     Sizi en çok etkileyen kitap hangisi?
hz.havva' dan hz. zeyneb'e kadınların izinde- serpil özcan
5-     Kitap alışverişinizi en çok nereden ya da hangi siteden yaparsınız?
elimle dokunarak onları koklayarak kitap almayı çok seviyorum ama birçok zamanda internetten sipariş veriyoruz.. d&r ve nt elden , kitapyurdu ve idefix netten aldığım yerler
6-     Kitaba not alma, satırlarını çizme alışkanlığınız var mı?
evet..kitap okurken onunla bütünleşmeyi tamamen kitabın içinde yaşamayı seviyorum. o yüzden altını çizerim sayfaları kıvırırım ve yanlarına not alırım..kitaplarla yıpranmak beni güçlendiriyor
7-     Kitapla ilgili notlar aldığınız okuma defteriniz var mı?
 bir tane değil bir sürü defterim var..okuduğum kitap türüne farklı defterler kullanırım.
8-     Kitap okurken ayraç kullanır mısınız?
ayraç deyince gözlerim biraz daha açılıyor. mutlaka kitabın temasına ve kapak rengine uygun ayraç  seçerim..
9-     En çok sevdiğiniz Türk yazar hangisi?
en çok sevdiğim ya da kalemini beğendiğim kendinden güç aldığım ve onun gibi olmak istediğim yazar fatma barbarosoğlu..kalemi güçlü..gözlemleri yerinde ve ufku oldukça geniş...
 10- En çok sevdiğiniz yabancı yazar hangisi?
aslını söylemek gerekirse biraz milliyetçiyim galiba öncelik hep Türk yazarlardan yana..lise de dünya klasiklerine ağırlık vermiştim galiba ben de en çok etki bırakan Tolstoy oldu..ama zekasına hayran kaldığım mutlaka Kafka' dır.
11- En çok sevdiğiniz tür hangisi?
benim sabit kaldığım bir tür yok..ama çoğunluk psikoloji sosyoloji ve tasavvuftur.öykü ara ara okuyup dinlendiğim..şiir sürekli okuyup arındığım ve roman kırk da bir okuyup derine daldığım türler.
12- Kesinlikle okumam dediğiniz tür ya da kitaplar var mı?
fantastik ve korku türündeki eserler bana göre değil..hayatta uygulamasını bulamayacağım hiçbir kitabı okuyamıyorum..
13- Hiç korsan kitap aldınız mı?
 hatırladığım kadarıyla hayır..fakat korsan olduğunu bilmeden almış olabilirim..
 14- Kütüphaneniz ya da kitaplığınız var mı?
 evet..düzenlenmeyi bekleyen yığınla kitabım ve birkaç sıradan kitaplığım var..ama gün gelecek bir ev dolusu ve sonra bir kafe dolusu kitabım olacak inşallah.
15- Kitap yazma hayaliniz var mı, konusu ya da türü ne olur ?
kitap yazmaya da niyetlendik eşimle..muhtemelen öykü olur..ama belli bir birikim ve mesai gerektiriyor..inşallah ben de günün birinde güzel bir eser bırakabilirim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


Yorumunuzu yazdıktan sonra YORUMLAMA BİÇİMİ kısmında ANONİM seçeneğini işaretleyip yorumunuzu yayınlayabilirsiniz.

benzer
benzer