20 Haziran 2012 Çarşamba

KÜRK MANTOLU MADONNA


Okumanıza izin verilen bir günlüğe sahip olsaydınız  , içindekileri merak eder miydiniz? Cevabınız evetse sayfa sayısı az, fiyatı uygun ama kelimelerin, duyguların yüreğinizin derinlerine nüfuz eden etkisiyle bir solukta okuyacağınız Kürk Mantolu Madonna kitabını okumanızı öneriyorum. Kitabı bitirip kapağını kapattığınızda sizi sarsan bir anaforun ortasında bulacaksınız kendinizi.

İlk basımı 1943 yılında yapılmış olan kitabın YKY deki 25. baskısını dün gece bitirdim. Kitabı , kara kaplı defter öncesi ve sonrası diye ikiye ayırmak yerinde olacak sanırım. Berlin'de bir resim galerisinde rastladığı "kürk mantolu kadının " portresinin ruhundaki yansıması ve o portrenin ressamı ve modeli olan gizemli kadınla yaşadıklarını hikaye ediyor. Özellikle portreye olan tutku derecesindeki hisleri   "Sevmek Zamanı" isimli türk filmini hatırlattı bana .

...

"Burası Berlin'in en güzel yeridir..." dedi.
"Bu mevsimde , ziyaretçisi yok denecek kadar tenhadır... Sonra bu garip ağaçlar bana daima hasretini çektiğim uzak memleketleri hatırlatır... Onların alıştıkları yerlerden sökülerek buraya getirildiğini ve böyle suni tedbirler , ihtimamlarla yaşatılmaya çalışıldığını gördükçe biraz da hallerine acırım. Biliyor musunuz, Berlin'de senenin ancak yüz gününde hava açık ve güneşli, iki yüz altmış beş gününde kapalıdır. Limonlukların projektörleri ve suni güneşleri bu ağacın ışığa ve sıcağa alışmış yapraklarını doyurabilir mi? Buna rağmen yaşıyorlar, kurumuyorlar... Ama buna yaşamak denir mi?"
"Ben buradaki nebatları seyrederken biraz da kendimi düşünüyorum " dedi. "Belki asırlarca evvel bu ağaçlarla, bu garip çiçeklerle aynı yerlerde yaşamış olan ecdadımı hatırlıyorum.Biz de bunlar gibi yerimizden sökülüp dağıtılmış değil miyiz?"

Doyumluk değil, tadımlık olsun
Size 160 sayfayı yazacak değilim :)

3 yorum:

  1. ''içimizdeki şeytan''olmalı sırada...bu defa şehir hatları vapurunda gördüğü kıza aşık olan birinin hayatı.ve 1940 ların siyaseti...ve sonra tüm öyküler...ses,değirmen,kağnı....okumalı her kelimenin hazzına vararak...

    YanıtlaSil
  2. çok çok güzel bir kitaptı bende okudum...şuaN ELİMDE içimdeki şeytan var

    YanıtlaSil
  3. Edebiyatçı bir arkadaşım da "İçimdeki Şeytan" kitabını önermişti Kürk Mantolu Madonnadan sonra. Sanırım şehir hatları vapurunda gördüğü kıza aşık olan birini hikaye ediyor. Yanılmıyorum değil mi?
    Sevgiler
    :)

    YanıtlaSil


Yorumunuzu yazdıktan sonra YORUMLAMA BİÇİMİ kısmında ANONİM seçeneğini işaretleyip yorumunuzu yayınlayabilirsiniz.

benzer
benzer