24 Ekim 2011 Pazartesi

Ağa Kapısı

Perşembe günü işim  erkenden  bitti .
Yağmurda çamurda, kapatılmış yollarda otobüssüz, tramvaysız gezen ben eve gidip  oturur muyum?
İki arkadaşımla düştük yollara. Eminönü'nde buluşup simit kafede kahvaltı yaptık . Kapalı çarşıyı gezdikten sonra , Beyazıt tarafından  Süleymaniye yakınlarında olan  Ağa Kapısına gittik . İstanbul'a gelip de O mekana uğramadan oradan denizi izlemeden ; rengarenk çayların ,şifalı şerbetlerin,bol köpüklü kahvelerin tadına bakmadan giderseniz dönün geri . Hem de hiç tereddüt etmeden ,

Benim favorim Osmanlı şerbetleri . Makedonya dağlarındaki böğürtlenlerden yapılmış BROWNİSSA yı mutlaka tadın .

Mekandan olsa gerek sohbetler de daha bi samimi daha bi keyifli . Bir saati aşkın bir süre oturduktan sonra
Süleymaniye Camii'nin hemen karşısında trafikten, gürültüden , kalabalıktan uzak kurufasülyecilerin sıralandığı yerlerden birine oturduk. Dışarda,ekmeği bana bana,turşunun acısından ağzımızı kavura kavura sohbetli, kahkahalı,huzurlu bir şekilde yemeğimizi yedik.

Biraz dolaştıktan sonra başka bi yerde Haliç manzarasına bakarak türk kahvelerimizi içtik.
Ben fotoğraf çekerken fincanım ters çevrilmiş .Falcısı hazır. Kafasında anlatacaklarını tasarladığı her halinden belli olan yaramaz arkadaşım güzel güzel sırıtıyordu .
Bir sürü göz, ama azıcık kısmetle bir iki yolu da ekleyerek bitirdi. Ya bu fincanda yol,göz ve kısmet harici bir şey olmaz mı? Yeni nesil biraz daha renk katabilmeli yorumlara ))

Yeme içme faslı bittikten sonra Polonya Pazarında şahane bi çakı gördüm .Ve o çakıyı satın aldım . Yaklaşanı deşebilecek sivrilik ve uzunlukta

Bilineeeee,
))




Yanımda makinam yoktu. Manzaranın ve anın hatırına telefonla çektiğim fotoğraflardan ilki. Mekana tekrar gidilip daha güzel fotoğraflar çekilecek ve eskiler yenilerle değiştirilecek ))






Fiyatları görmeniz için değil; şerbet isimlerinin hoşluğunu yaşamanız için görüntüledim. 


İşte benim favorim. Brovnissa. Makedonya dağlarından toplanan böğürtlenlerle yapıldığı söyleniyor. Bizim böğürtlenlerimizle yapılsa da güzel olur ))


5 yorum:

  1. Şimdi ne güzeldir o eşsiz manzaraya bakarak osmanlı şerbetlerini yudumlamak.
    Yakın zamanda gitmeli

    YanıtlaSil
  2. gerçekten hoş yer ben kivili çayını çok beğenmiştm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sultanahmet'te iftar edip Süleymaniye'de namaz kılmalı ve Ağa Kapısında şerbet içerken püfür püfür rüzgara savurmalı bütün sıkıntıları.

      Sil
  3. Eşimle gittiğimiz bu yeri çok beğendik. Şuanda istanbuldan çok uzaklardayız ve eşim brownissa aş eriyor. Nasıl bulacağım diye internette ararken yorumunuzu gördüm. Çok güzel bir içeçek. Nasıl bulacağım diye düşünürken yorumuma son veriyorum. Allah kolalık versin bana. Aramaya devam :) :)

    enis05@hotmail.com

    YanıtlaSil
  4. merhaba bloğunu blog keşif etkinliğinde gördüm geldim :)) bende beklerim http://mavimsitatlar.blogspot.com.tr/
    Bu arada ağa kapısı harika bir yer bende çok sık giderim pizzası harika..

    YanıtlaSil


Yorumunuzu yazdıktan sonra YORUMLAMA BİÇİMİ kısmında ANONİM seçeneğini işaretleyip yorumunuzu yayınlayabilirsiniz.

benzer
benzer