15 Mart 2014 Cumartesi

Olsun Yeğen


Olsun yeğen
Olsun mu?
Niye öyle dedi ki şimdi
"İyi günler" değil de neden "olsun"
Olan ne
Kabul edilen
Razı gelinen
Bir simit aldım oysa
Bir simit bir lira yaaa
Ama olsun diyen 
simit arabasından ekmeğini çıkaran bi amca
Küçük dikdörtgen
Ucuz bir kağıda sarılıp verilen
Yerken susamları dökülüp çiğnenmesin diye 
poşet beklediğim o anda
Olsun yeğen diyen bir amca
Poşet diyorum 
poşet, amca
Dökülmesin nimet
"Tamam"ı rızkına, yeğeni bana diyen bir amca
Gözüm birden bozukluğa takılıyor
Hem de tam düşerken rızkına
Kaydı gitti gözlerimin önünden
Ufacık bi bozuk para
Bakıyorum ona
Tam tamına dört tanesi bir simit eden 
o bozukluğa
Anlıyorum amcayı
niyetini
samimiyetini
yeğendeki sevgisini
Ahh be amca
Niye demezsin ki az verdiğimi sana
Olsun yeğen diyor
Paran yetişmedi sanıp
Verdiğine razı olduydum
Ahh be amca 
25 kuruşa simit verdin ya bana
Yeğen dedin ya...
Yüzümde sevinç  aydınlığı
Gönlümde kocaman bir huzur
Elimde üzeri bir liraya tamamlanmış bir simit
Doğru Yeni Camii avlusuna
Üçe bölündü parası iki kerede ödenen bir simit
Önce anaya
Sonra bacıya
Anlattıkça güldüğümüz
Sevdiğimiz amcaya
Lokma lokma tebessümle dua
Ne güzelmiş tadı dedi
Alsana bir daha
Olur dedim 
Koştum bana yeğen diyen amcaya
Bu sefer önceden hazırladım
Koskocaman iki lira
Ufaldım ufaldım da
Pembe elbiseli 
İki yanında iki toka
Dönüşüverdim o an
ufak bir kıza
Ben geldim dedim
Elimde iki lira
iki tane simit ver bana
Olur yeğen dedi
Poşete koydu
ikisi senden biri benden
Yok amca dedim
Az önceyi sayma
dalgınlıktı bir anda
Var param
Seçemedim o an
Olsun yeğen dedi
Benden olsun
İkram bu ikram
Yok amca
Bak yeğen
Helaldir bu sana
Avuca iki lira
Üçüncüsü kutuya
O zaman arkadaş olsun sana
İki dilim üçgen peynir
Hadi git yoluna
Sağ ol amca
Sağ ol
Gülümsettin yaa
Rabbim cennetinde ikram etsin sana
İki köşk yan yana
Biri sana
Biri bana

4 yorum:

  1. severek okudum.
    kaleminize, yüreğinize sağlık.
    25 kuruşa 1 simit ha. :)
    bu devirde böyle insanları görmek çok güzel.
    rabbim her iki dünyada da güldürsün yüzünüzü. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim
      Severek okuduklarınızı ben de severek kaleme alıyorum
      (:

      Sil
  2. NERLERDESİN DOST...NE ZAMAN DÖNECEKSİN..GÖZÜMÜZ YOLLARDA..

    YanıtlaSil


Yorumunuzu yazdıktan sonra YORUMLAMA BİÇİMİ kısmında ANONİM seçeneğini işaretleyip yorumunuzu yayınlayabilirsiniz.

benzer
benzer